Veľký Choč

22.10.2010
velky-choc

Príjemný výstup na tento kopec je isto príčinou, že sa
Veľký Choč (1 611 m n.m.) teší vysokej návštevnosti. V lete aj v zime ho navštevuje množstvo turistov prichádzajúcich z Lúčok, Jasenovej, Vyšného Kubína, Likavky a Valaskej Dubovej. Kruhový výhľad je do široka-ďaleka v peknom počasí na Liptov i Oravu a okolité pohoria.
             Veľký Choč je najvyšším vrchom Chočských vrchov. Kedysi sa v jeho okolí páslo, o čom svedčí už opustená koliba na Strednej Poľane. Vápencové lavice Solísk (neďaleko Choča) boli miestom, kde sa nakrúcala časť Jánošíka. Vedie okolo nich turistický chodník na Choč z Valaskej Dubovej. Táto lokalita, ako aj samotný Veľký Choč, sú prírodné rezervácie.
              Letná cesta z Oravy a RK vedie lesom na Strednú Poľanu. Je to neveľká lúka s bývalým salašom a súčasným prístreškom „Hotel Choč“. Tu sa turistický chodník rozdeľuje. Po tyčovaní vedie na vrchol zimná cesta. Je miernejšia ako letný chodník a v pásme kosodreviny sú na spestrenie krátke reťaze – pomoc na prekonanie skalných úsekov. Letná vedie po turistickej značke lesom a kosodrevinou. Chodník je momentálne pekne prečistený od vetiev.
              Tento rok pribudol na vrchole nový smerovník a kruhová mapa s popisom kopcov dookola. Na modrej značke od Valaskej Dubovej sú osadené nové infotabule o oblasti. Dokonca pribudlo k starému prístrešku pri studničke nové posedenie pri potoku. Slúži prvý rok na opekanie a oddych po túre. Uvidíme, koľko táto „novostavba“ vydrží.

Martina

Fotky Veľký Choč

RE: Veľký Choč
Jaraba 22.10.2010
Mňam! Fotky na zjedenie! Ja som tam bola x-krát a x-krát som o takomto počasí mohla len snívať. Koho uplácaš za výhľady? ;o)

martin 22.10.2010
Na našej FB stránke si nájdete aj úžasné fotky - východ slnka z Veľkého Choča od Ďura Laštíka

RE: Veľký Choč
Martina 22.10.2010
Januš, to su pozliepance zo 4 rokov, to len tak vypada že je tam furt pekne. Neboj, raz tam aj Teba osvieti :)