Skialpaktuál Vrátna 28.3.2020

29.03.2020
skialpaktual-vratna-28-3-2020

V piatok sme si volali,či ideme sa prejsť v sobotu a obzrieť podmienky na Chleb a Kriváň so štartom z Vrátnej. Popri tom aspoň na chvíľu zabudnúť na spoločenskú situáciu.Počko sľúbili ideálne a tak 7:30 sme v počte dvaja dofrčali každý vlastným autom na parkovisko pod kabínou.

Samozrejme nesieme serpentínami bez zapínania až po miesto,kde cesta križuje lanovku.Tu lepíme aj nasadzujeme haršajzne.Pokrikujeme po sebe,lebo vzdialenosť.Striedanie mínusov v noci s plusmi cez deň robí svoje,takže nám železá pridávajú na istote v traverze pod Oštiepku.Nestretáme ani nohu.

Výstupový_žľab_v_tieni

Začína pripekať,je jasno a bezvetrie.Výstupový žľab je celý v tieni,tam je to osviežujúce.Sem tam zastavujeme a vnímame neuveriteľné ticho,aké v tejto doline dávno nebolo...

Haršajzne tu treba viac ako nižšie a bez nich by to ani nešlo.

Pauzujeme na starej chate Slovanu so zbortenou strechou,kde končil kedysi oddielový „bejby“vlek.Neponáhľame sa,je neobvykle tvrdo,len uvažujeme,či potiahneme hore na Chleb,ale rozlúskne to pohľad z hrebeňa na Veľký Kriváň,kde už niekto zjazduje a nepočuť ho,takže predpokladáme,že tam už je odmäknuté.

Pásy dole a zopár traverzových oblúčikov už v skoro prehnitom južnom snehu Chleba a sme v nástupe do Révajky.

Hnijú_snehy_na_juhu_Chleba

Pečie tu neuveriteľne.Trochu šviháme,aby nám neodmäklo príliš.Hore fotečka.Pozerám na Západné Tatry,ktoré vyzerajú byť bez slnka.Ešte chvíľka a potom pravým nefalšovaným jarným akurátnym firníkom lyžujeme sami nazad.

Dole lepíme mokré pásy a ťaháme sa späť na Chleb žľabom smerujúcim k hornej stanici kotvy.Je jasné,že aj tu to stihlo trochu odmäknúť tak pokračujeme k vrcholu.Zaťahuje sa.Tesne pod vrcholom prepíname do zjazdového módu lebo vrch je tráva.Chrbtom Chleba so zatočením na brucho povedľa výstupového žľabu užívame jar vo Fatre.Nižšie v nafúkaných miestach sem tam vata,ktorá nám pripomína byť v strehu.Ďalej lyžujeme až na miesto kde sme ráno zapínali..

Bola to duševná hygiena z posledných dní,ktoré všetkých momentálne ťažko skúšajú.Ďakujem.