Lezenie: Tupá skalka

25.09.2010
lezenie-tupa-skalka

Tupá skalka stráži rodisko P. O. Hviezdoslava - Vyšný Kubín.  Je to dedinka medzi dvomi kopcami, ten druhý je Choč. Kedysi aj Tupá skalka bola jeho súčasťou. V jej okolí je listnatý les, v lese potok, prístrešok, ohnisko.

Cesty, ako sa tam dostať, sú dve: zo sídliska Banisko z Dolného Kubína smerom na kopec s dvojkrížom a potom k vykrývaču. Odtiaľ vedie strmý chodníček dole pod skalku. Druhá možnosť je z Vyšného Kubína. Parkovať sa dá pri bytovkách. Odtiaľ chvíľu po asfaltke a potom rovno hore po poľnej ceste. Z tejto strany chodník vedie lesíkom pod skalou, okolo už spomínaného ohniska sa dostanete priamo pod ňu.

Tupá a Ostrá skala od Vyšného Kubína

Na svoje si tu prídu lezci nároční aj víkendoví. Skala je vápencová, kde tu pieskovec. Ak máte friendy a vklínence zoberte zo sebou. Tupá Skalka je vlastne akési malé skalné mesto so spleťou chodníčkov, takže rátajte s tým, že sa aj trošku zamotáte...

Starajú sa o ňu jamesáci z DK, aj tento rok preisťovali určité úseky.